Sea world - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van familievenoaks - WaarBenJij.nu Sea world - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van familievenoaks - WaarBenJij.nu

Sea world

Door: Marjolein

21 Februari 2014 | Verenigde Staten, Kissimmee

Dag 6

We zijn naar Sea. World geweest. Eerst lekker op het gemak opstaan en eten en rond een uur of 11.00 uur naar Sea World gereden. Het is zo'n 28 graden dus fantastisch weer. Bij binnenkomst zie je gelijk de grote achtbaan (Manta) en de flamingo's en pelikanen. We gaan als eerst de roggen voeren. Dewi vind het geweldig, ze wordt alleen helemaal nat gespetterd maar het maakt haar niks uit. Björn voert ze ook, maar Ramiro en Nerena vinden het toch wel een beetje eng, dus die aaien liever. Daarna lopen we naar een aquarium waar vissen en schildpadden wonen. We krijgen er uitleg over en dan komen we in een ruimte waar je een 3D film ziet hoe een klein schildpadje groot wordt en wat voor gevaren hij daarbij tegenkomt. Daarna lopen we langs de alligators naar de dolfijnen show. Wat machtig, eerst de dolfijnen dan komen er papagaaien en acrobaten. Ze geven een geweldige show en op het eind komen de dolfijnen er weer bij. Daarna gaan we naar Antarctica en gaan we in een soort wagentje die een beetje heen en weer schommelt en volgen een kleine pinguïn. Het wagentje komt uit bij de pinguïns. We gaan naar een achtbaan de Kraken. Björn, Ellis en ik gaan erin. Jeetje wat gaat dat ding hard (je hangt los met je benen) en vaak over de kop, wel 5 keer. Daarna lopen we door en komen we bij de Manta. Weer gaan we met zijn drieën erin en Marvin gaat samen met Ramiro en Nerena naar het aquarium. De Manta is ook erg leuk, je hangt dus in dat ding, zeg maar net als een Manta, gaaf is hij, dus we gaan nog een keer. Dan lopen we naar de orka, daar is het helaas veel te druk om in de rij te gaan staan. De kinderen hebben hem wel gezien maar noet dichtbij en foto's maken ging ook niet, dan lopen naar de plek waar je dolfijnen kunt aaien. Helaas komen er niet veel langs zij, je mag ze niet op hun hoofd aaien. Dus maar nog een keer de roggen voeren. Dewi wordt helemaal nat gespetterd en lachen dat ze doet. Dan is het tijd om naar huis te gaan. Was weer een leuke dag.