Lekker relaxen - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van familievenoaks - WaarBenJij.nu Lekker relaxen - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van familievenoaks - WaarBenJij.nu

Lekker relaxen

Door: Marjolein

24 Februari 2014 | Verenigde Staten, Kissimmee

Dag 8
Vrijdag een rustdag, iedereen mag doen wat hij wilt. Ik ga even hardlopen en zie onderweg een kraanvogel, een roofvogel en ja hoor de eerste wilde alligator. Een kleintje dan wel. De kinderen spelen en zwemmen. Nerena geeft samen met Dewi nog een demonstratie boogschieten. Theo en Ellis gaan naar de outlet Store en Marvin en ik gaan naar de Florida mall. Jeetje wat is dat groot, even flink shoppen.

Dag 9:

Nog een relax dagje, Marvin en ik gaan nog even naar de outlet store, de rest is aan het zwemmen, spelen. Tegen half 2 middags gaan we weg, we gaan een tocht maken over de everglades met een airboot, dat is een boot met een grote propeller erachter. Theo, Ellis, Bjorn, Dewi en oma gaan in 1 boot, de rest in de andere. Je krijgt een koptelefoon op, want wat een herrie maakt dat ding als je hard vaart. De eerste alligator komen we snel tegen, jeetje wat is dat ding groot. Dan gaan we ieder een eigen kant op, meerkoeten zien we voor de boot wegvliegen, dan komen we de haviken tegen en visarenden, die eten daar hele groet slakken. We zien ontzettend veel. We komen nog een heleboel kleine alligators tegen, ze zwemmen allemaal langs onze boot, gelukkig was mama niet in de buurt. Daarna zien we nog pelikanen en ja hoor de Amerikaanse zeearend. Hij zit op een tak, wat gaaf. Ondertussen hebben we een flinke regenbui gehad, maar ach, het was machtig. Dewi was in de andere boot snel in slaap gevallen. Daarna gaan we lekker met zijn allen uit eten bij een echt Amerikaans steakhouse, heerlijk.